FAQ

Najczęściej zadawane pytania.

Pytania o produkty

Jaki rodzaj papieru wybrać do mojego projektu?

Grubość papieru wyrażamy w gramaturze. Gramatura papieru to masa 1m² arkusza wyrażona w gramach, która  przekłada się na grubość arkusza: najczęściej papier o gramaturze 100 będzie miał grubość 1/10 mm. Im większa liczba g/m2, tym zamawiany papier będzie grubszy. Najmniejszą wartość mają papiery xero (80g) i takie, które najczęściej wykorzystuje się jako papier firmowy (90g). W przypadku np. wizytówek, najczęściej stosowaną gramaturą będzie 350g, bliskie grubością kartonowi. Papier w opcji „błysk” to żywe, intensywne kolory nadruku, w opcji „mat” będą one bardziej stonowane.

Czy mogę zamówić naklejki w dowolnym kształcie?

Tak, dzięki naszym ploterom tnącym (ploter do cięcia obrysowego – OPOS), możemy wydrukować a następnie wyciąć każdy zadany kształt, bez użycia wykrojnika stalowego. Specyfikację przygotowania plików do druku i cięcia znajdziesz przy każdym z naszych produktów druku cyfrowego.

Czy mogę zlecić wykonanie projektu graficznego?

Tak, można u nas zamówić wykonanie projektu graficznego w naszym studiu graficznym, korzystając z briefu graficznego, gdzie należy podać informacje o projekcie i opcjonalnie dołączyć materiały (tekst, loga, zdjęcia etc.), niezbędne do jego wykonania. Cena za projekt graficzny ustalana jest indywidualnie.

Czy mogę zamówić projekt niestandardowy?

Jeśli na liście produktów, dostępnych w naszym serwisie, nie widzisz tego, który chciałbyś zamówić, skorzystaj z formularza wycen niestandardowych, by potwierdzić możliwość i cenę wykonania takiego zamówienia.

Słownik terminów poligraficznych

Co to jest uszlachetnianie druku?

Uszlachetnianie w druku cyfrowym wiąże się z poprawianiem jakości zadrukowanych powierzchni. Jest to proces, w którym wydruk pokrywa się substancjami lub materiałami, które nadają mu nowe właściwości. Istnieje wiele metod uszlachetniania druku. Przedstawiamy rodzaje uszlachetnień dostępne w serwisie Sklepdruku.pl

FOLIA BŁYSK
Nadaje połysku, zabezpiecza wydruk i ożywia kolory.

FOLIA MAT
Nadaje produktowi elegancji, trwałości i jest przyjemna w dotyku.

FOLIA SOFT TOUCH
Wyjątkowo aksamitna w dotyku, dodaje trwałości.

LAKIER WYBIÓRCZY UV
Błyszczący, podkreśla wybrane elementy. Nałożony na matową powierzchnię powoduje, że wybrane elementy są wyraźnie uwydatnione.

Co to jest spad?

Spad to część arkusza, która jest zadrukowywana, ale podczas dalszej obróbki zostaje odcięta. Spad jest niezbędny, by uniknąć niepożądanych niedokładności przy docinaniu drukowanej pracy. Przykładowo, jeśli format pracy, jaki chcesz uzyskać wynosi 210x297mm (A4), to zadrukowywać należy format większy w każdą stronę o – na przykład – 3mm (czyli 216x303mm). Te 3 mm to właśnie spad. Rozmiar pracy po obcięciu nazywany bywa często formatem netto, a wraz ze spadem – formatem brutto.

W naszych produktach druku cyfrowego znajdziesz pomocne makiety, uwzględniające odpowiedni spad.

Na czym polega druk ekosolwentowy?

Druk solwentowy jest nowoczesną technologią używaną wszędzie tam, gdzie potrzebny jest trwały, odporny na warunki atmosferyczne, wysokiej jakości druk na różnych podłożach. Druk ekosolwentowy wykorzystuje tusze ekosolwentowe o minimalnym stężeniu związków organicznych, dzięki czemu mogą być stosowane również we wnętrzach. Tusze te mocno wiążą się z zadrukowanym podłożem, głęboko wnikając w jego strukturę.

W Sklepiedruku.pl drukujemy ekosolwentami z roli o maksymalnej szerokości 160cm.

Na czym polega druk UV?

Druk UV to nowoczesny druk cyfrowy, wykorzystujący specjalne tusze UV, utwardzane za pomocą promieniowania UV. Technologia ta umożliwia uzyskiwanie obrazów wysokiej jakości, z bardzo wysoką odpornością na ścieranie i promieniowanie UV.  Zadrukujemy w ten sposób różne media, od materiałów rolowych po płaskie takie jak plexi, poliwęglan, PCV, hips czy dibond, do maksymalnej szerokości 300 cm. Dodatkowo mamy możliwość druku białym tuszem, co pozwala na atrakcyjny, pozbawiony przezroczystości zadruk mediów transparentnych lub barwionych w masie (białe poddruki).

Co oznaczają terminy CMYK i RGB?

CMYK i RGB to dwie przestrzenie barwne.

CMYK jest skrótem od Cyan (niebieski), Magenta (purpura), Yellow (żółty), Black (czarny).
W druku inne kolory powstają przez mieszanie tych czterech kolorów.

Skrót RGB to złożenie pierwszych liter barw Red (czerwony), Green (zielony), Blue (niebieski), z których uzyskuje się efekt barwny na monitorze.

Uwaga! Podczas przekształcania RGB na CMYK może nastąpić przesunięcie kolorystyki czyli różnice kolorystyczne. Aby tego uniknąć, prosimy o przesyłanie nam plików w przestrzeni barwnej CMYK. Szczegółowe wytyczne przygotowania plików są dostępne na stronie Specyfikacje plików.

Przygotowanie plików do druku

Jak powinny być przygotowane pliki do druku?

O czym należy pamiętać, przygotowując plik produkcyjny:
– pliki należy przesłać w formatach *.tif *.jpg *.pdf,
– należy uwzględnić spady – w zależności od produktu od 2 do 5 mm,
– wszystkie użyte w pracy czcionki należy osadzić w dokumencie oraz zamienić na krzywe,
– załączone grafiki powinny mieć rozdzielczość 300-600 DPI,
– elementy graficzne oraz obiekty wektorowe wykorzystywane w projekcie powinny być przygotowane w przestrzeni barw CMYK,
– nasycenie kolorystyczne barw nie powinno przekraczać 310%.

Szczegółowe wytyczne przygotowania plików są dostępne na stronie Specyfikacje plików.

Uwaga! Dostarczenie materiałów w innej przestrzeni kolorystycznej (RGB, Pantone) spowoduje konwersję do palety CMYK, która może być niezgodna z oczekiwaniami. Rozbieżności nie będą podstawą do reklamacji.

Jakie wymiary arkuszy stosujecie w druku?

Poniżej znajdziesz wyrażone w milimetrach wymiary arkuszy, stosowane przez Sklepdruku.pl

Format A

Wymiary arkuszy - format A | Sklepdruku.pl | Twoja drukarnia online

Format B

Wymiary arkuszy - format B | Sklepdruku.pl | Twoja drukarnia online

Tabela rozdzielczości

Poniżej zamieszczamy tabelę, pomocną w ustaleniu odpowiedniego dpi projektu, w zależności od jego wymiarów.

Tabela rozdzielczości DP | Sklepdruku.pl | Twoja drukarnia online

Moje konto i zamówienia

Co zrobić, gdy nie dotarł do mnie email z linkiem aktywacyjnym?

W taki przypadku przede wszystkim upewnij się, czy wprowadzony w formularzu adres skrzynki mailowej jest poprawny, a także sprawdź folder “spam”. Jeśli mimo to nie możesz znaleźć wiadomości, skontaktuj się z nami, podając adres e-mail użyty w procesie rejestracji.

Co robić, gdy nie pamiętam hasła logowania?

Aby odzyskać hasło, kliknij link, znajdujący się pod formularzem logowania „Nie pamiętasz hasła?”. Po wprowadzeniu adresu mailowego, powiązanego z kontem i zatwierdzeniu przyciskiem „Przypomnij mi hasło”, na Twoją skrzynkę e-mailową zostanie wysłany link, umożliwiające reset i zmianę hasła.

Jaki jest czas realizacji zamówień?

Standardowy czas realizacji dla zamówień opłaconych, do których zostały wgrane i zaakceptowane pliki produkcyjne, w przypadku większości produktów wynosi 4 dni robocze. Jeśli wybrany produkt ma niestandardowy termin realizacji, informacja o tym jest umieszczona na stronie produktu.

Czy mogę ponownie wydrukować plik, przesłany do zamówienia złożonego ok. 6 miesięcy wcześniej?

Niestety nie, ponieważ nie przechowujemy plików aż tak długo. Są one usuwane z systemu po upływie 30 dni od zrealizowania (wysłania) zamówienia.

Dostawa i płatność

W jaki sposób będzie dostarczona moja przesyłka?

Wszystkie przesyłki nadawane są kurierem. Paczkę można śledzić na stronie przewoźnika, podając nr przesyłki/listu przewozowego.

Czy mogę dokonać płatności za pomocą innego systemu niż PayU?

Płatności za zamówienia w systemie Sklepdruku.pl są obsługiwane przez serwis PayU. Jeśli korzystasz z usług banku, którego nie ma na liście banków, obsługiwanych przez PayU, wpłaty za swoje zakupy w naszym serwisie możesz dokonać bezpośrednio na nasz rachunek bankowy: 44 1140 2017 0000 4402 0541 0032 (Adver Media Łukasz Kwiecień, ul. Miła 9, 26-600 Radom). W tytule wpłaty należy wpisać nr zamówienia, otrzymany z systemu po jego złożeniu. Potwierdzenie wpłaty prosimy przesłać do nas na adres sklepsklepdruku.pl lub faxem na nr 483632188.

Ile jest czasu na dokonanie przelewu, zanim zamówienie przestanie być ważne?

Zamówienie, które nie zostało opłacone (w przypadku przelewu) pozostaje aktualne przez okres 14 dni. Po upływie tego czasu zostaje automatycznie usunięte z systemu.

Czy mogę odebrać osobiście zakupione towary?

Zrealizowane zamówienia możesz odebrać osobiście od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 16:00 w naszym biurze w Radomiu przy ul. Miłej 9.

W jaki sposób można złożyć reklamację?

Zgłaszając reklamację, podaj numer zamówienia, które chcesz zareklamować, dokładny opis niezgodności z umową oraz zakres żądania reklamacyjnego. Każda reklamacja, zgłoszona do nas i spełniająca powyższe warunki, będzie rozpatrywana indywidualnie, w ciągu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia roboczego po dacie jej skutecznego złożenia.

Możliwa jest sytuacja, w której zostaniesz poproszony o przesłanie zdjęć, filmów lub odesłanie części bądź całości nakładu zrealizowanego zamówienia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, zwrócimy Ci koszt ich przesłania.

Szczegółowe informacje, dotyczące postępowania reklamacyjnego są dostępne w regulaminie serwisu.